29 januari 2012

Uppståndelsepärlan-det ordnar sig!


Den vita pärlan om 
hoppet att livet 
vinner över döden.
Den här pärlan var också en sådan där som bara kom till mig, den bara fanns där. 
Frihet, hopp, lugn och mycket glädje, det ordnar sig. Just det här med hopp betyder 
mycket för mig förtröstan, förhoppning, förväntan, tillförsikt, ljusglimt, utsikt, 
förhoppning, tillit, det ordnar  -det kanske det som är TRO.

Uppståndelsepärlan är ett tecken för hopp.Det finns ljus bortom mörker.
Det goda segrar. Hoppet kan ge oss mod att låta förnyelsens vind blåsa i våra liv. 
Fylla oss med ny kraft, så att vi vågar tro på ljuset och på livets seger. 
Målet närmar sig, det saliga skådandet.Det är påskdagsmorgon, Livets segerdag! 
Kristi tomma grav strålar av ljus. Den uppståndne är hos mig, då som nu.



Gudsnärhet,
tillit,
förnyelse,
vårmorgon.
Guds Andes milda vind som blåser
genom mig och fyller mig.
Ljus i hjärtat.
Jag anar den väg
som bär till skatten,
så dansa du min själ!
Det finns hopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar